راهکارهای حفظ مشتری برای کسب و کارهای کوچک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 29 تير 1398
بازدید : 4
نویسنده : admin

 

مشارکت همه کارمندان
بزرگترین اشتباه یک کسب وکار کوچک این است که فکر می کند فروختن محصول تنها وظیفه پرسنل واحد فروش است! همه کارمندان باید به خوبی نسبت به محصولات و ویژگی های انها آشنایی داشته باشند و مزیت های محصول را بشناسند تا بتوانند علاوه بر معرفی محصول به دوستان و آشنایان خود در فضای مجازی و حقیقی، بتوانند تجربه خوبی را به مشتری منتقل کنند.

کارمندان با روابط عمومی ضعیف و خجالتی ممکن است تجربه ها بدی را برای مشتریان رقم بزنند.

پرسش از مشتریان
بهترین راه برای یافتن نیازهای مشتریان و فهمیدن این که آنها چه چیزی را خواهند خرید و برای چه چیزی پول خرج خواهند کرد پرسش از آنها است. مشتریان در صورتی که ببینند نیازهای آنها تامین شده است باز هم به شما سرخواهند زد. علاوه بر این باید از مشتریان در مورد نقاط ضعف و قوت محصول نیز سوال کنید و بپرسید که چه ایرادات و اشکالاتی داشته است تا بتوانید محصولی با اشتباهات کم و مطابق خواسته مشتری ارائه کنید. اگر مشتری ببیند نظراتش در رفع اشکالات محصول تاثیر داشته است باز از شما خرید خواهد کرد.

حفظ مشتری رضایت مشتری نیاز مشتری

رضایت صددرصدی
به میزان رضایت ۹۰ درصدی مشتریان فکر کنید. شاید با خود بگویید این عدد رقم خوبی است اما باید بدانید هر عددی کمتر از صد درصد برای میزان رضایت مشتری اصلا خوب نیست! هر مشتری ناراضی می تواند تعداد زیادی از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه شما را منصرف کند. وقتی یک مشتری ناراضی است حتما علت نارضایتی او را بپرسید، مشکل او را رفع کنید و اگر لازم است از او عذرخواهی کنید. مشتریان ناراضی به کمک شبکه های اجتماعی مجازی می توانند ده ها نفر را از تجربه بد خود با خبر کنند. با در نظر گرفتن میزان توجهی که مردم به تجربه و نظر دیگران دارند باید سعی کنید هیچ مشتری از شما ناراضی نباشد.

مشتریان ناراضی مثل میوه های خراب روی جعبه بیش از هرچیزی به نظر مشتریان جدید می آیند.

ارائه تخفیف و پیشنهاد
پس از مدتی کار کردن می توانید بفهمید که هر کدام از محصولات شما چه میزان تقاضا دارند. بهتر است روی محصولاتی که موفق بوده اند تمرکز کنید و با ارائه تخفیف ها و برنامه های جذاب برای مشتریان (مثل تخفیف روی این محصول یا تخفیف برای خریدهای بعدی) ارتباط خود با متشریان را روی این محصول تقویت کنید تا بتوانید ارتباط پایداری با مشتریان داشته باشید.

برنامه وفاداری
مشتریان دائمی و همیشگی شما بهترین منبع کسب درآمد شما هستند پس بهتر است برنامه ای داشته باشید تا آنها را کنار خود نگه دارید. رابطه خوبی با بهترین مشتریان خود بسازید، به آنها پیشنهادهایی ارائه دهید که مختص مشتریان ویژه باشد. به ازای خریدهای بیشتر و عضویت قدیمی تر به آنها پیشنهادهای بهتری ارائه دهید. تولد آنها را به آنها تبریک بگویید و گاهی اوقات به انها پیشنهادهای خصوصی و ویژه ارائه دهید. اگر مشتریان وفادار شما اعضای خانواده یا دوستان را به جمع شما اضافه کردند به آنها تخفیف های بهتری ارائه دهید. قطعا مشتریان وفادار، شما را به دوستان نزدیک و اعضای خانواده معرفی خواهند کرد.

رضایت مشتری حفظ مشتری

شبکه های اجتماعی
یک راه سریع و راحت برای ارتباط با مشتریان استفاده از شبکه های اجتماعی است. مشتریان با استفاده از تصویر و ویدئو می توانند به راحتی تجربه خود را به اشتراک بگذارند. البته باید این تجربه خوب باشد وگرنه برای شما گران تمام می شود. شما نمی توانید پست یا کامنت دیگران را پاک کنید پس اگر نظر منفی دادند و از تجربه بد خود گفتند سریع با یک عذرخواهی مسئله را حل و فصل کنید.

برای ارتباط بیشتر مشتریان از کمپین ها و برنامه های تعاملی استفاده کنید. اگر مشتریان محصول شما را به اشتراک گذاشتند یا شما را دنبال کردند به آنها امتیاز دهید تا با شما در شبکه های اجتماعی تعامل کنند.

منبع:blog.vla



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان efext و آدرس efext.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com